De training is actief tot 28 april 2020. Wil je iets met ademen doen? Neem dan contact op, dan bespreken we de mogelijkheden.

Doe mee met de 10 daagse GRATIS training “Adem omlaag, weerstand omhoog” waarin je stap voor stap de Methode Beter Ademen ® wordt aangeleerd. Wil je meedoen? Geef je op via onderstaande Knop .
Via deze pagina kan je je e-mailadres achterlaten en dan ontvang je elke dag een video met uitleg en oefeningen die je zelf thuis kan doen
.
 

Wat zegt jouw adem over je persoonlijkheid?

Elke levensstijl heeft zijn eigen kenmerkende adempatroon. Je ademhaling en persoonlijkheid spiegelen elkaar. Dit betekent ook dat je met je ademhaling je persoonlijkheid kunt beïnvloeden. Hoe bewuster je je wordt van je eigen patronen, hoe beter je jezelf kunt sturen.
Kan jij je ademhaling zelf sturen? Dan kan je ook je lichaam en je emoties beheren.

Energie opwekken, pijn wegblazen, vertrouwen vergroten, ontspannen en in je kern komen staan. Je kan het allemaal zelf doen.
Je ademhaling op dit moment ligt over het algemeen niet vast. Hier bedoel ik mee dat het op een ander moment anders kan zijn. Dit is net zoals je hartslag, spijsvertering, bloeddruk, temperatuur en je immuunsysteem. Je ademhaling is een autonome functie. Daardoor kan je door je ademhaling alle functies zoals hierboven beschreven besturen en aanpassen zoals jij ze wilt hebben.
Maar hoe adem jij op dit moment? Wat voor adem type ben jij?

1. Verstandelijk & druk

Je hebt een hoge ademhaling vanuit de borst. Je maakt je vaak druk en bent snel gestresst. Je bent een doener of je bent graag druk bezig. Lang op een stoel zitten is niets voor jou en je ontdekt graag nieuwe dingen. Je bent een type die tegen anderen mensen zegt: ‘laat mij dit maar even doen, dat vindt ik leuk’. Maar daarbij loop jij jezelf volledig voorbij. Je doet daarbij te veel tegelijk waardoor je snelt en hoog blijft ademen. Je bent in staat om jezelf tot een burn out te ademen als je niet oppast. Gun jezelf een moment van ontspanning en focus je daarbij op je ademhaling. Zo leer je waar je ademhaling zit en hoe je deze zelf kunt sturen. Stapje voor stapje!

2. Enthousiast maar alleen

Je ademt meer in dan uit. Je hebt waarschijnlijk veel ideeën en gedachtes die continue stromen. Ideeën geven jouw energie maar bij de uitvoering gaat het wat moeizaam. Je zou het liefste alles tegelijk doen. Anderen meenemen in jouw gedachten en ideeën is lastig. Mensen begrijpen je vaak niet en jij voelt je dan alleen. Wanneer je meer gaat uitademen dan zal er meer aansluiting met anderen ontstaan.

3. Niet ongelukkig maar ook niet gelukkig

Je hebt een oppervlakkige ademhaling. Waarschijnlijk ben je niet helemaal verbonden met je basis, je kern. Vind jij dat je voldoening alles uit je leven haalt? Kan het zijn dat je ochtends niet zoveel zin hebt om uit bed te komen? Ervaar je dat bij alles in leven er wel iets mist? Wanneer je oppervlakkig blijft ademen, ga je ook met deze houding in het leven staan. Waardoor je geen duidelijk keuzes voor jezelf maakt. Adem is wat meer uit met kracht, laat is zien wat voor long inhoud je huis hebt. Ga voor jezelf staan!

Opzoek naar innerlijke rust? Elke levensstijl heeft zijn eigen kenmerkende adempatroon. Je ademhaling en persoonlijkheid spiegelen elkaar. Dit betekend ook dat je met je ademhaling je persoonlijkheid kunt beïnvloeden. Hoe bewuster je je wordt van je eigen patronen, hoe beter je jezelf kunt sturen. Kan jij je ademhaling zelf sturen? Dan kan je ook je lichaam en je emoties beheersen.

4. Jerommeke

Als je inademt trek je je buik strak naar binnen en zuig je je borst vol. Je ademt verkeerd om. Waardoor je je bovenlichaam opblaast en daardoor jezelf extra kracht probeert te geven. Je hebt jezelf deze ademhaling aangeleerd door spanning bij een optreden of tijdens een vergadering. Je hebt een kranige en sterke persoonlijkheid. Je laat je niet kisten en komt overal wel doorheen. Jij komt er wel! Jij weet hoe je zaken moet aanpakken en bent een doorzetter. Maar pas op je bent vatbaar voor een hernia of iets wat je in een keer onderuit haalt. Kan het zijn dat je een lichte onzekerheid verbergt? Je doet je onbewust sterker voor dan je bent. Wanneer komt het moment dat jij je kwetsbare zelf gaat laten zien? Dit kan je los maken door adersom te gaan ademen.

5. Emotionele reacties

Kan het kloppen dat je vaak zucht? Je ademhaling is verbonden met je hart maar komt niet dieper in je lijf. Hierdoor ben je een gevoelig type. Je voelt alles sterk aan en wordt vaak heen en weer geslingerd door verschillende emoties. Je kan opvliegerig en flink geïrriteerd zijn waar je later dan ook weer spijt van krijgt. Je hebt het idee dat anderen je vaak beoordelen terwijl dat helemaal niet zo is. Helaas is dat voor jezelf moeilijk te geloven. Omdat je een emotioneel type bent kan je gezien worden als zwak terwijl je weet dat je diep van binnen juist erg krachtig bent. Je mist de verbinding met de onderkant van je lichaam. Probeer is de buikademhaling onder controle te krijgen.

6. Toe aan nieuwe keuzes en spirituele groei

Je hebt een een lage maar snelle ademhaling. Je bent verbonden met de ademhaling in je onderbuik waardoor je het leven met vertrouwen tegemoet ziet. Je bent goede keuzes aan het maken en je hebt focus. Jij zorgt ervoor dat niet alleen jij maar ook anderen in hun kracht gaan staan. Alles lijkt op rolletjes te lopen echter heb je het gevoel dat je nog wat mist. Je stelt jezelf de vragen als: is dit alles? Waar leef ik voor? Wat beteken ik voor anderen? Je wordt nieuwsgierig naar nieuwe paden in het leven die meer de spirituele kant op kunnen gaan. Ontdek welke kracht je ademhaling in jou kan los maken.

7. Zoekend naar balans tussen stilte en actie

Je ademt rustig en laag en zelfs wat meer uit dan in. Je houdt van rust en verbondenheid. Je kan makkelijk je rust pakken en je lichaam onder controle krijgen. Maar omdat je zo rustig en laag ademt kan het soms zijn dat je daadkracht mist(dit hoeft niet zo te zijn). Pak dan tussendoor even een krachtige ademoefening waardoor je weer nieuwe levensenergie ontdekt.

8. Hooggevoelig of hoogbegaafd

Je hebt een gebalanceerde lage ademhaling. Je neemt verantwoordelijkheid, staat voor anderen klaar, je weet hoe complexen zaken in elkaar zitten en je dwingt respect af bij anderen. Je ademt via je onderbuik en bent in balans met jezelf. Omdat je altijd voor andere klaar staat moet je wel oppassen dat je adem in balans blijft. Je hebt namelijk de neiging om alleen maar voor anderen klaar te staan en jezelf even te vergeten. Pleeg geen roofbouw op je eigen lichaam. En zorg dat je niet meer gaat inademen dan uitademen. Omdat je meer rust voor jezelf creëert kan je er ook beter zijn voor anderen.

Je ademhaling spiegelt niet alleen je persoonlijkheid maar ook hoe jij je lichamelijk voelt. Echter moet je het volgende wel onthouden. Elk mens is uniek, dus plaats jezelf alsjeblieft niet een hokje.

Houd van jezelf. Van jou is er maar één!

Doe mee met de 10 daagse GRATIS training “Adem omlaag, weerstand omhoog” waarin je stap voor stap de Methode Beter Ademen ® wordt aangeleerd. Wil je meedoen? Geef je op via deze link:Inschrijven 10 daagse training Op deze pagina kan je je e-mailadres achterlaten en dan ontvang je elke dag een video met uitleg en oefeningen die je zelf thuis kan doen. Mocht je ergens tegenaan lopen, neem dan contact met mij op. Als Ademcoach kan ik je verder helpen.

Share This